top of page

10-те правила за успех на всеки електронен магазин

Актуализирано: 26.04.2020 г.

Има ли вълшебни правила за спечелване на вниманието на потребителите в Интернет? Имате електронен магазин, давате пари за рекламата му, но не сте доволни от обема на продажбите? А как са снимките на продуктите ви в него? А с какви кадри правите реклама?

Всички стъпки към успешната електронна търговия не могат да се опишат в една статия, но тук искаме да фокусираме вниманието ви върху ролята на фотографията за успеха на всеки проект в Интернет пространството и в частност, на всеки електронен магазин.


1. Никога не пренебрегвайте основната информация, носител на която са фотографиите

Това е една от най-често срещаните грешки при изграждане на е-магазини. Тя се наблюдава както и в бюджетни изпълнения, така и в достатъчно скъпи бутикови магазини, създадени, със съвременни, маркетингово ориентирани платформи.

Най-честото проявление на тази грешка е следното: продуктовите снимки са направени с телефон.

Причините могат да бъдат най-различни: удобство, липса на бюджет за продуктова фотография, срок за изпълнение, ангажимент на модели, и вероятно още десетки такива, всичките до една достатъчно основателни.

Резултатът обаче, е конкретен и той е съизмерим с най-слабото звено в цялата стройна система. Вече отбелязахме, че в ерата на смарт устройствата, ние сме склонни да приемаме, че щом разполагаме с телефон с достатъчно добра камера, значи можем да се справим сами с продуктовите снимки. Единственото съществено обстоятелство в тази ситуация обаче е, че тук трябва да погледнете с „очите“ на клиента, сиреч на човека, който се предполага, че трябва да заплати за услугите или продуктите ви.

Няма да задълбаваме в темата, но ще отбележим само един факт: В световната практика, добрите е-магазини, чиито продуктови фотографии са правени с телефон, са под 1 %.

Казано по друг начин, за предпочитане е когато влагате средства в конкретен бизнес, да се доверявате на професионалисти.

През лятото на 2019г. изследване, правено сред 33500 човека, за нуждите на една от най-големите дигитални агенции в Оклахома “VI Markering & Branding” и публикувано в Journal Records, дава следните резултати:

Повече от 63% са потвърдили, че първото нещо, което ги задържа в конкретен онлайн магазин, в който са влезли съзнателно или са попаднали случайно - това са фотографиите.

  • Повече от 76% твърдят, че когато пазаруват в електронен магазин, съзнателно и внимателно оглеждат продуктовите фотографии. Ако те са със съмнително качество, рядко се стига до съществената част от текста.

  • Повече от 82% от хората, които пазаруват хранителни добавки, козметика или други подобни продукти, търсят повторение между описанието на текста и такова от продуктовата фотография на опаковката или самия продукт. Същите хора споделят, че им допадат по-големите фотографии или тези, които имат достатъчна възможност за увеличение, така че да се вижда етикета и някои текстови атрибути от него.

Тези факти са достатъчни за да ни покажат на какво ниво трябва да бъдат снимките от продуктовата фотография. В този материал, няма да изследваме дълбочина, ракурси, фокус и други чисто фотографски прийоми. С тях ще ви запознаем в отделна статия.


2. Поставяйте минимум 3 различни кадъра за всеки продукт

Когато няма възможност за такива, тогава е желателно да бъдат изпълнени няколко различни фотографски ракурса. В случаите, когато става дума за продукти, които се използват в ежедневието, за комфорт и уют в бита или са някакви електрически прибори, продуктовите кадри трябва да позволят на клиента, да си ги представи от всички страни. На вас, като търговец, те ще дадат възможност да добавите още един щрих в профила на клиента си. Нека приемем, че клиент е „изоставил“ кошницата си преди края на втората минута, но е погледнал по един, или максимум два ракурса от всичките продуктови снимки на конкретния асортимент. За вас, това означава, че е безсмислено да хабите ресурс, за да „ухажвате“ този клиент, като му изпращате допълнителни отстъпки или други покани. В случай на недовършена поръчката, при която, обаче забележите, че са разглеждани всичките продуктови кадри, тогава със сигурност си струва да отделите допълнителен ресурс в тази „кошница“. Този бонус получавате без да сте вложили и стотинка в SEO продукти. Ще разполагате с информация за този потенциал, само защото сте използвали подходяща продуктова фотография в е-магазина си.



3. Ползвайте препоръчително бял или производен фон и изрязан продукт

Така изпълнени, продуктовите снимки за вашия е-магазин преследват няколко цели:

  • На първо място е чисто психологическия ефект. Реализираната по този начин продуктова фотография, създава усещане за покой и свобода. Клиентът не се чувства пресиран и подсъзнателно е готов да престои средно с до 25 - 35 % повече време, във вашия е-магазин.

  • От професионална фотографска гледна точка, в белия цвят има най-малко информация. Това означава, че въпросните снимки на продукти, ще харчат по-малко компютърен ресурс и ще се зареждат, сиреч визуализират, по-бързо.

  • На последно място, но не по значение, Google разпознава качествената продуктова фотография и толерира снимки на продукти, които плуват във бял фон. Причините за това са много, но за тях ще разкажем в друга статия.



4. По възможност добавете фотография на продукт с опаковка

Този тип продуктови фотографии имат отново двустепенно значение.

  • Първо, засилват чувството за спокойствие, дължащо се на усещането, че продуктът е нов и официално представен. Опаковката създава подсъзнателна асоциация със сертификция или някакъв тип документация, въпреки, че няма никаква пряка взаимовръзка.

  • От друга страна продуктова фотография, с подходящо качество, би позволила да се види състав, производство, внос, доставка и др. Всички тези обстоятелства засилват у клиента убеждението, че може да се довери на продукта именно в този е-магазин.


Следва продължение.... Разгледайте Фотографиите на PIXEL5 Photography тук.



62 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page